Tuesday, August 9, 2011

Suara Keadilan ‘fitnah’ Dr Harun Din

Kalau hendak ‘spin’ berita pun jangan sampai fitnah orang. Itulah pengajaran yang patut diambil oleh mesin propaganda PKR, Suara Keadilan. Terbaru, akhbar tanpa permit itu menyiarkan ‘fatwa’ ulama terkemuka Datuk Dr Harun Din kononnya membeli dan membaca Utusan Malaysia adalah HARAM.

Hari ini, Dr Haron Din yang juga Timbalan Mursyidul Am PAS menafikan ada mengeluarkan kenyataan bahawa membaca Utusan Malaysia sebagai haram dari segi Islam seperti mana yang dilaporkan oleh akbar Suara Keadilan.

Menurutnya, beliau langsung tidak menyentuh bahawa membaca Utusan Malaysia haram sebaliknya mengulas apabila ditanya mengenai berita-berita yang tersebar di negara ini.

"Saya diminta mengulas mengenai berita-berita yang kini tersebar di media massa dan elektronik. Sepanjang ulasan, saya langsung tidak sebut secara khusus seperti dilaporkan Suara Keadilan membaca Utusan Malaysia adalah haram.

"Itu bukan perkataan saya, kita perlu adil kepada semua, saya sendiri baca Utusan, tak kan saya baca saya kata haram. Sebaliknya saya ulas soalan yang ditanya berasaskan kepada al-Quran," katanya.

Ini bukan kali pertama Suara Keadilan ‘buat lawak bodoh’ macam ini, sebelum ini akhbar terbabit pernah meminta maaf kepada Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir selepas menyiarkan berita kononnya Zambry dihalang masuk ke Amerika Syarikat. - Sumber : Agendadaily.com

No comments:

Post a Comment